July 13, 2013

FIRST WORLD PROBLEMS: A FLIGHTMARE

SOURCE
ENGLISH VERSION COMING!

De eerste blogpost is een feit en het relaas van een kersverse immigrant kan hierbij beginnen! En dat het dagelijks leven van een immigrant niet altijd van een leien dakje gaat, kan ik hierbij al meteen bewijzen. Eerst en vooral is er de hele papierhandel die doorlopen moet worden en de visumaanvraag die letterlijk maanden kan duren, maar in mijn geval was de vlucht naar mijn nieuwe thuisland misschien wel nog helser dan die hele procedure samen.  

Stel je voor, je bent alle verplichte diensten gepasseerd en hebt overal groen licht gekregen dus je zit rustig aan de gate te wachten op die laatste vlucht die je van New York naar het verre San Diego zal brengen. Natuurlijk moest ik heel lang wachten aangezien ik (uiteraard) de goedkoopste formule had gekozen. Dus toen 6 uurtjes later het boarden eindelijk zou gaan beginnen zat ik volledig voorbereid (2x naar het toilet geweest + 2 croissants achter de kiezen + luchtig leesmateriaal + 1 fles water gekocht) klaar. Het laatste wat je dan nog verwacht is dat er iemand je doodleuk weet te vertellen dat je vlucht geannuleerd is en je de valiezen aan de uitgang terug mag gaan ophalen. Een lichte paniek maakte zich onmiddelijk meester van mij... wat als ik hier vast zou zitten tot morgen? Of tot vrijdag? Moest ik dan op de grond in de luchthaven slapen of zou ik een hotel krijgen? Ik hou zelfs helemaal niet van New York!

Natuurlijk was het een trek-uw-plan mentaliteit en kon je best een nummer bellen om te herboeken. Een Amerikaans nummer uiteraard, zodat dit mij met mijn Belgisch nummer gigantisch veel geld ging kosten. Andere optie: lekker in de rij gaan staan aanschuiven, maar toen ik daar twee en een half uur later nog steeds stond zonder enige zichtbare vooruitgang heb ik dan toch maar dat nummer gebeld. Na 25 min heb ik ook dat maar opgegeven...Een computer aan de andere kant van de lijn had me waarschijnlijk beter kunnen helpen dan de persoon waar ik het genoegen mee had te praten. Terug naar aanschuiven dan maar!

Toen het na een eeuwigheid uiteindelijk aan mij was, leek het geluk voor het eerst die dag aan mijn kant te staan. Ik kon nog op een vlucht naar LAX om 22.00u. Aankomst om 01.00u lokale tijd en vervolgens wachten op een verbinding naar San Diego om 06.25u. Los Angeles is een goede 2 uur rijden van San Diego en aangezien mijn soon-to-be wederhelft donderdag nog moest werken, ging ik hem zo'n nachtelijk tripje niet aandoen. Enja hoor, gelukkig had ik Nick niet verwittigd want deze vlucht had dan weer vertraging en toen ik in LAX aankwam om 02.30u bleek ook een van mijn valiezen nog in JFK te zijn. Tegen die tijd had ik het zo ongeveer wel gehad en was ik doodmoe van al dat gereis. 

SOURCE
Na 5 luchthavens, 4 vluchten en ontelbare uren aanschuiven ben ik donderdagmorgen oververmoeid aangekomen op de pendelluchthaven van San Diego. Ik heb gevloekt en veel gezweet, maar ik was eigenlijk vooral blij dat ik er toch geraakt was. De vlucht na die waar ik op zat vanuit LAX naar San Diego was immers ook geannuleerd... Het had dus nog erger gekund! 


Ach, ik ben weer een levenservaring rijker in mijn prille bestaan en heb aan den lijve ondervonden dat customer services het nog altijd niet kunnen halen van de persoon die voor je staat. Op naar volgende avonturen!

xoxo,

Nathalie

1 comment :

  1. http://www.1302viw.be/artikels/ann_van_brande.htm

    zitten ook leuke dingen bij!

    ReplyDelete

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...