July 24, 2013

EVENTS: BELGIAN INDEPENDENCE DAY

Ik denk dat ik niet de enige Belg ben die nog nooit echt onze Nationale feestdag heeft gevierd (of wel?), met uitzondering van de occasionele BBQ bij goed weer op de 21ste uiteraard. Ik ben wel blij te kunnen zeggen dat dit jaar daar eindelijk verandering in heeft gebracht. Nu ik hier aan de andere kant van de wereld zit, zou je bijna kunnen beweren dat ik zowaar nostalgisch word!

I don't think I'm the only Belgian who's never really celebrated our Belgian National Day/ Independence Day (or am I?), not including the occasional BBQ when it happens to be nice weather on the 21st. So I'm quite pleased with myself that this year turned out to be different. Now that I'm living on the other side of the world you could almost say I'm starting to feel nostalgic! 

A rare sight in California: the Belgian flag!
Dat, en het feit dat ik hier liefst zo snel mogelijk mensen wil leren kennen heeft ervoor gezorgd dat ik me vol enthousiasme heb ingeschreven voor de samenkomst van de Belgen in San Diego. Het werd een dagje vol mosselen, verse frietjes, heerlijk stoofvlees én Brusselse WAFELS!! Dat laatste dankzij Berolina Bakery, een Europese bakkerij net boven Los Angeles die succesvol wordt gerund door een echte Vlaamse & haar Zweedse man. Misschien hebben ze daar ook wel frangipanekes? (Nuttig weetje: ik ben zondag ook te weten gekomen dat ze dat hier 'Almond Rounds' noemen)

That, and the fact that I want to meet new people as soon as possible made me eager to sign up for the San Diego Belgian meetup. It turned out to be a great day filled with great food; mussels, freshly cut fries, delicious stew AND Brussels WAFFLES! The latter thanks to Berolina Bakery, a European bakery located just outside Los Angeles and succesfully run by a Flemish woman & her Swedish husband. Maybe a good place to go look for 'frangipanekes'? (Fun fact: I learned that day that they're actually called 'Almond Rounds' here)

Delicious dessert Belgian Style <3
Zoals je op de eerst foto misschien kan zien begon de dag hier vrij bewolkt en algauw werden er grapjes gemaakt in de trant van: "Wat denk je dat de kans is op regen als je zoveel Belgen samenbrengt in California". Je gelooft het nooit, maar het heeft hier eerst gedruppeld en dan gegoten, wat hier eigenlijk vrij uitzonderlijk is voor de maand juli. Toeval of niet?
As you might be able to see in the first picture the day started off really cloudy and it didn't take long before you could hear jokes like: "What do you think the chance of rain is in Southern California when you have this many Belgians in one place?" It might be unbelievable, but it actually did rain heavily that day, which is very unusual this time of year. Coincidence or something more?



Weer of geen weer, de Belgen heb ik hier dus gevonden in San Diego en zij hebben me laten zien hoe het moet ('het' zijnde gelukkig/succesvol zijn hier en toch contact blijven houden met thuisland). Nu de rest nog!


Nevertheless, I've definitely found the Belgians in San Diego and they've showed me how it's done here ('it' referring to being happy/succesful here and still stay in touch with the motherland). I'm ready for more!

Hot or not: was de nagellak erover? // what about the nail polish: too much?

xoxo,

Nathalie

No comments :

Post a Comment

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...