September 22, 2013

WEDDING: THE PICS & DEETS

THE BOUQUET
(c) Lost&Found Photography
Ik mag mezelf ondertussen al meer dan een maand een getrouwde vrouw noemen en ik ben er zeker van dat sommigen onder jullie nu eindelijk wel willen weten hoe mijn kleed eruit zag, welke smaak we nu voor de cake hebben gekozen en of het alles was wat we wilden en meer (ik schat mezelf nogal hoog in hier). Wel vrienden, ik heb goed nieuws: vandaag is de dag dat jullie prangende vragen een antwoord krijgen (de meeste dan toch...)

So it's been more than a month already since I got married and I'm sure lots of you have been wondering what my dress looked liked, what cake we picked in the end and whether it was everything we wanted (feeling rather important here). Today, my friends, is the day you'll find an answer to your questions. Most of them at least...

Eerst en vooral, de dag mag dan niet volledig volgens plan verlopen zijn, het is wel de trouw geworden die we allebei wilden. Als kind heb ik nooit echt nagedacht over hoe mijn sprookjeshuwelijk eruit moest zien en welke tint gebroken wit ik zou uitkiezen voor mijn baljurk. Eerlijk gezegd heb ik nooit echt nagedacht over trouwen op zich tot ik Nick leerde kennen (aawwww). In vergelijking met meisjes die wel weten wat ze willen, had ik er me in mijn kindertijd ook beter wat mee beziggehouden... Ik bleek hopeloos onvoorbereid om een trouw in recordtijd te organiseren. Geen zorgen, mijn kleed had ik gelukkig wel op voorhand besteld (met dank aan mama!).

First of all, it might not have gone exactly the way I planned but it turned out to be exactly the wedding I wanted it to be. I've never been one of those girls who spent all of their childhood fantasizing about their fairytaile wedding and what shade of white their ballroom dress would have to be. I honestly never really thought of marriage before I met Nick (aawwww). Compared to those girls, I ended up lacking the necessary knowledge to pull off organizing a wedding in less than a month. Relax, my dress was the only thing I actually did plan in advance (thank you, mom!).



OUR TRELLIS
(c) Lost&Found Photography


THE RINGS
(c) Lost & Found Photography









Uiteindelijk is het een bescheiden tuinfeest geworden in Zuid-Californie en gelukkig konden mijn ouders en zus er ook bijzijn! De foto's zijn heel goed uitgedraaid en eerlijk gezegd vinden we ze GEWELDIG. Soms moet je gewoon je instinct volgen en de fotograaf kiezen waar je je het best bij voelt. Dus, mocht je ooit een goede fotograaf in de omgeving van San Diego nodig hebben dan weet je nu alvast wie te bellen: Ann van Lost&Found Photography

We ended up having a really small garden ceremony in Southern California and I was glad my parents and sister could be present! The pictures turned out AMAZING, I'm glad I followed my instincts and picked the photographer I felt most comfortable with. If any of you need beautiful wedding pictures in the area of San Diego please give Ann from Lost&Found Photography a call!

THE CAKE
(c) Lost&Found Photography


Voor de taart/cake (hou je vast) hebben we uiteindelijk een marmercake gekozen met een vulling van mokka 'custard' met witte chocolade en ganache. Het was zwaren toebak gelijk ze bij ons zeggen, maar de mensen bij Cute Cakes hebben dat goed gedaan! 

The cake (drumroll please) ended up being a marble cake with White Chocolate Mocha Custard & Chocolate Ganache filling. Definitely heavy material and Cute Cakes did a wonderful job with our ideas! 

We hebben vooral geluk gehad dat we de juiste mensen op de juiste moment gevonden hebben én dat we op de hulp van onze families konden rekenen... Pietzakken dat we zijn! 
Maar wat vinden jullie ervan? Een groot of klein trouwfeest? En is een 'last minute' trouw iets voor jou of toch maar liever een jaartje om alles te plannen? 

We were basically very lucky to find all the right people at the right time and we definitely got a lot of help from both our families... I guess I'm a lucky girl :)

So what do you guys think? Big or small wedding? And are you the the type for a last minute wedding or would you rather have a few months to organize everything? 



US!
(c) Lost&Found Photography



















7 comments :

  1. Liever een jaartje om alles te plannen. Maar als ik een lastminute als deze uit mijn mouw zou kunnen toveren wil ik 't zo ook wel eens proberen :)
    Pràchtige foto's Nathalie en zo te zien een pràchtige trouw ;)

    ReplyDelete
  2. Die laatste foto uitvergroten en ophangen in de living zou ik zeggen ;)

    ReplyDelete
  3. The last photo is just gorgeous!! What a big move you have made. I hope it is going well!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww thanks :) Yes, it's been a big change (all that sunshine you know...) but I'm starting to settle in finally. It's crazy how long that takes when you're not in school anymore!

      Delete
  4. Nathalie- I had to read some more after I saw your #ExpatLinkUp post. Your weddidng looks perfect- and I love, love that cake! Lovely pics!

    I went to school in California too, so your mention of Julian kind of made me homesick. (I married a native Washingtonian- as in DC- so there was no west coast about it. I am an east coast expat now, an exile in my own country!)

    My father was in the Navy so we lived in San Diego, San Francisco and points in between. Are you enjoying the change- not are you enjoying being in America (that's a longer issue!)? I spent 10 years in the former Soviet Union and some days it felt like home, other days I was that outsider, like you mentioned.
    Congratulations and Best Wishes.

    ReplyDelete
  5. I know this is an old post but I'm lurking your blog and had to comment to say how BEAUTIFUL this looks - the cake, the food, the decor, the couple :) Simply gorgeous. And I loved reading this in Dutch, excellent for my practising needs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Sophie! I'm really glad we decided to hire a photographer after all, there's just nothing like having good pictures for memories... Definitely worth the money. Also, I'm glad you could enjoy the Dutch version too ;)

      Delete

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...