October 9, 2013

DAILY ROUTINE: HELLO FALL!

FALL AND WINTER IN BELGIUM 2011
I love fall. September still feels like summer and usually brings us the last warm days (in Belgium). School has kicked off the daily rhythm again and you can start feeling that the weather is slowly changing. I love how October smells of pine cones and dead leaves and how the mornings get colder. I'm always looking forward to Halloween and movie nights. But above all I love how October is always the prelude to winter. 

Ik hou van de herfst. In september loopt de zomer op zijn einde en krijgen we meestal nog een paar warme dagen (in België althans). School heeft tegen die tijd het dagelijkse ritme terug op gang getrokken en een nieuw seizoen hangt in de lucht. Ik hou ervan hoe oktober naar dennenappels en dode bladeren ruikt en hoe het 's ochtends steeds kouder wordt. En elk jaar kijk ik uit naar Halloween en filmavondjes. Maar ik hou er vooral van hoe oktober steeds weer de winter inluidt... 

You heard me, I'm one of those weird girls who actually likes winter. One of the major problems I faced when moving to California was that my summer wardrobe is almost nonexistent. For fall and winter on the other hand I have an abundance of clothes. Scarfs, sweaters, leg warmers and tights... layering and bundling up are my two favorite verbs. Maybe it has something to do with the fact that I used to be very self conscious about my body and I would rather hide it than show too much skin. Admit it, it's easier to accentuate certain parts of your body and hide others with a nice sweater over a shiny skirt and wool tights. Wearing less clothes because it's hot outside just limits your possibilities. But I digress...

Jup, dat heb je goed gehoord, ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die de winter leuk vindt. Een van de grootste problemen met mijn verhuis naar Californië was dat ik bijna geen zomerkleren heb! Voor de herfst en winter daarentegen puilt mijn kleerkast uit. Sjaals, truien, beenwarmer en kousenbroeken... laagjes creëren en induffelen zijn mijn twee favoriete bezigheden. Heeft het iets te maken met het feit dat ik vroeger zo onzeker was over mijn lichaam en ik het liever onder verschillende lagen verstopte dan een zomerkleedje aan te doen? Misschien. Geef toe, het is gemakkelijker om bepaalde delen van de lichaam in de verf te zetten en andere te verstoppen met een mooie dikke trui, een glitterrokje en wollen kousen. Als het warm is, kan je niet anders dan minder kleren dragen en dat staat gelijk aan minder mogelijkheden. Maar ik ben aan het afdwalen...
WINTER IN KRAKOW, POLAND 2012

It can't just be that however, since the most important thing to me about winter is snow. Yes, I love snow and I could look at it forever. It makes the real world magical for a moment (Hogwarts is even more beautiful covered in snow!). I love the feeling of cold air on my face and I usually can't wait to wear gloves. So I think a trip to the mountains is in order soon. Ever seen snow on the beach? I didn't think so... Too bad I had to leave all my winter clothes at home!

Het kan niet enkel daaraan liggen, want wat ik het leukst vind aan de winter is sneeuw. Inderdaad, ik hou van die witte drek en ik zou er uren naar kunnen kijken. Het maakt de wereld rondom mij voor eventjes mooi en magisch (Zweinstein ziet er toch nog mooier uit onder een laagje sneeuw?). Ik hou van de koude wind in mijn gezicht en ben elk jaar aan het aftellen tot ik handschoenen kan dragen. Een weekendje naar de bergen zal deze winter niet kunnen uitblijven, denk ik. Ooit al sneeuw op het strand gezien? Ik dacht het niet... Jammer dat ik al mijn winterkleren thuis heb moeten laten! 

What's your favorite season? And are you looking forward to winter or is that just me?

Welk is jouw favoriete seizoen? En kijk je al uit naar de winter of ben ik de enige?
 

PS: It even rained last night... Fall is definitely here! Oh and check out my new page here.
PS: Het heeft hier zelfs geregend gisteren... De herfst is officieel in het land! Oh, en vergeet zeker niet hier te klikken voor een nieuwe pagina op de blog. 

1 comment :

  1. I love fall, too, but not necessarily because it ushers in the winter. :) I do love the crisp smell of the leaves, wearing cozy clothes, the lovely autumn colors, sipping tea and baking things with cinnamon, apples, and pumpkin. I also like the beginning of the school year when routine starts again and everything seems possible - motivation is easy to find. I don't really love winter, though, especially if riding a bike is required. ;) I must say, having grown up in Kansas, I do miss the thunderstorms that often occur there during the late spring and early summer. You just can't experience that kind of thing in Belgium I don't think. Overall, I'm glad that I have always lived in a place where the seasons change because it makes me have an appreciation for the ones I love the most.

    ReplyDelete

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...