October 31, 2013

FIRST WORLD PROBLEMS: SHARING YOUR PUMPKIN

AREN'T WE A TALENTED BUNCH?
So far it's all new and exciting to be living together, spend our first months of being a married couple together, getting up in the morning to make my better half's coffee (because I know he's not a morning person), him cooking in the evening (because he knows I lack some skills in the kitchen)... and at the same time you learn to share things: the covers, the bed, the closet and even food (I'm terrible at that).

Het is leuk en nieuw dat samenwonen, de eerste maanden als getrouwd koppel door het leven gaan, opstaan om 's morgens koffie te maken voor je wederhelft omdat je weet dat hij allesbehalve een ochtendmens is, hij die 's avonds kookt omdat hij weet dat ik allesbehalve een keukenprinses ben... En tegelijkertijd leer je ook dat je sommige dingen moet delen: de dekens, het bed, een kleerkast en eten, waar ik het soms moeilijk mee heb.  

SAFETY FIRST!
Last Monday another Belgian couple in San Diego invited us to join their annual pumpkin carving evening and to be honest I had already given up on the idea of giving a pumpkin a face this year. We had a rather large pumpkin (by Belgian standards) sitting in the living room, waiting to be carved but Halloween was probably going to happen sooner than the actual carving. So the invitation came at the perfect time and since we already had such a large pumpkin (again by Belgian standards) we decided we didn't need a second one. We would share: MISTAKE NUMBER ONE!

Vorige maandag waren we door een Belgisch koppel uit San Diego uitgenodigd om naar hun 'pumpkin carving' avond te komen en ik had eerlijk gezegd het idee om dit jaar een pompoen een gezicht te geven al lang opgegeven. Er stond een gigantisch (naar Belgische normen) exemplaar in de living, maar Halloween zou komen en gaan voor ik tijd of zin had om aan dat karwei te beginnen... De uitnodiging kwam dan ook als geroepen en omdat het zo'n grote pompoen was (opnieuw: naar Belgische normen) besloten we dat we geen tweede nodig hadden en we samen zouden werken: MISTAKE NUMBER ONE!
Ever heard of creative differences? Until now I just considered this to be BS made up by music artists who didn't want to play concerts or get out of their commitments. But seriously... It exists! We did agree on the mustache, but how big did we want it to be and would our pumpkin gentleman need a mouth and nose or not? Yes, he would need a monocle, but how do you carve a monocle and couldn't I do this better? It went on and on like that in my head... never thought I would be such an intolerable partner! The pumpkin madness got to me. But in the end our pumpkin turned out great especially after I was able shut up that annoying little creative bossy lady in my head, and we learned a valuable lesson for next time: BRING YOUR OWN PUMPKIN.

Ooit al van creatieve meningsverschillen gehoord? Ik deed het tot voor kort af als een verzinseltje van muziekgroepen om onder concerten en verplichtingen uit te komen. Maar mensen... het bestaat! Over de snor waren we het eens, maar hoe groot moest die snor zijn en kreeg onze pompoenen gentleman ook een mond en neus of niet? Een monocle, allemaal goed en wel, maar hoe doe je dat en kon ik dat niet beter? En zo ging dat maar door in mijn hoofd... Nooit gedacht dat ik zo'n onuitstaanbare partner zou zijn! Maar niet alleen is onze pompoen er uiteindelijk beter van geworden nadat ik mijn creatieve willetje wat had ingetoomd, we hebben weeral een waardevolle les geleerd voor volgende keer: BRING YOUR OWN PUMPKIN. 

PS: some of the above events may have been exaggerated for dramatic effect. My apologies I am but a mere slave of the muse. 

PS: sommige gebeurtenissen zijn lichtelijk overdreven voor een dramatisch effect. Mijn excuses hiervoor ik ben een slaaf van de muze.

HAPPY HALLOWEEN EVERYONE!

2 comments :

  1. Hahaha! Uw moraal is geweldig! Ondertussen heb ik net als jou gemerkt dat Dieter en ik ook wel last hebben van deze zogenaamde 'creatieve meningsverschillen'. Het kastje in de gang bijvoorbeeld: of het witte kastje daar moet staan en of deze al dan niet gebombardeerd moet worden tot schoenenkast. Maar zoals je zelf zegt: first world problems... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooh dat staat ons ook nog te wachten! Help :O Ben echt benieuwd hoe het er uitziet bij jullie... Volgende jaar spring ik eens binnen he ;)

      Delete

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...