November 15, 2013

EXPAT LIFE: LIFE LATELY


I know it's been a bit quiet on here, but I have to admit that apart from the everyday things there just hasn't been happening that much lately. Ok, there is big news that I have to share with you, but that will have to wait for now... muhaha. In the meantime I have summed up a few things I've been up to lately, proof that I'm still alive:

Het is een beetje stil geweest op de blog, maar ik moet toegeven dat er buiten de dagelijkse dingen eigenlijk niet veel gebeurd is de afgelopen tijd. Er is wel nog groot nieuws dat ik binnenkort ga aankondigen, maar dat zal nog eventjes moeten wachten... muhaha. Ondertussen heb ik voor de nieuwsgierigen even een stand van zaken opgelijst. Gewoon om te bewijzen dat ik nog leef en wat ik hier zoal doe:
  • Koken/ cooking
    Believe it or not, but I've really been trying hard to become a bit better at cooking. My second cooking class at Nick's aunt's is coming up and last week - for the first time in my life - I baked a 'frangipane tart'. With an emphasis on trying... Let's just say the taste was great but the looks weren't there yet. Note to self: buy a European measuring cup and scale, because Jeroen Meus of course works with the metric system.

    Geloof het of niet, maar ik doe mijn best ietsje beter te worden in het koken. Morgen staat mijn tweede kookles gepland bij Nicks tante en vorige week heb ik voor de eerste keer in heel mijn leven Frangipanetaart proberen maken. De nadruk hier ligt op proberen... Laten we zeggen dat de smaak goed zat, maar de looks nog wel ontbraken. Tip voor mezelf: maatbeker en weegschaal met Europese maten kopen. Want Jeroen Meus werkt uiteraard met het metrisch stelsel.
  • Bingewatching
    I'm building up quite the addiction here and I'm afraid to admit that I have a slight obsession for The CW. It doesn't always have to be heavy and intellectual right? Other than that, as a vampire fan I've been impressed by Dracula so far, I finished watching season 3 of The Killing, finally started watching Mad Men and on a lighter note The Mindy Project is still the highlight of my week. That girl is my new role model.



    Verslaving achter verslaving bouwt zich hier op. Ik vrees te moeten toegeven dat mijn lichte obsessie voor The CW nog verergerd is. Licht vertier weet je wel? Maar ondertussen ben ik eigenlijk ook wel onder de indruk van Dracula als vampierenfan, heb ik het derde seizoen van The Killing gekeken, ben ik eindelijk aan Mad Men begonnen en is The Mindy Project het hoogtepunt van mijn week. Geef toe, die meid verdient een anti-standbeeld.
  • Reading
    I've been working on the same book for over a month now and that usually does not happen. Nevertheless, 'The Crimson Petal and the White' is definitely a recommendation, but I should really just be reading it right now...

    Ik ben nu al een maand in hetzelfde boek bezig (da's niet van mijn gewoonte) en moet er dringend eens vaart achter zetten. 'Lelieblank scharlakenrood' van Michel Faber is nochtans wel een aanrader...
  • Het twee-kasten-syndroom/ two wardrobe syndrom
    I hate having to be in two places at the same time (I mean who doesn't?) and it's even more awful to have most of your belongings in two places. Actually, 90 percent of what I own is still in Belgium and clotheswise I think I've forgotten most of it already. Although, I do sometimes miss the most unusefull stuff for California. Lately I've regretted not bringing my leather jacket. It's more out of pure nostalgia, than anything else because there's no use for it here. But then again, what if we go up north? On the other hand I've been wearing it for more than four year now, maybe it's time for a replacement?

    Ik ben zo al niet goed in me in twee delen, maar het voelt verschrikkelijk om de helft van mijn spullen hier te hebben en eigenlijk 90 procent nog in Belgie te hebben liggen. Ondertussen ben ik vergeten wat ik allemaal heb en mis ik de meest onnuttige dingen voor Californie. De laatste tijd heb ik bijvoorbeeld echt spijt dat ik mijn leren jasje thuisgelaten heb! Meer uit nostalgie, dan noodzaak. Stel nu dat we een weekendje naar het koudere noorden trekken? Langs de andere kant heb ik het bijna vier jaar lang constant gedragen. Misschien is het tijd voor een nieuw?
  • Obsessive Chrismas Disorder
    Christmas is coming and that reminds me that I seriously have to start thinking about presents! If there's anything better than getting prezzies, it's giving presents and picking them out for everyone. Oh and Christmas lights, definitely have to buy a set of those!

    Kerst komt eraan en ik moet dringend gaan verzinnen wat ik iedereen ga geven!! Als er een ding is dat leuker is dan pakjes krijgen, dan is het wel pakjes geven. En lichtjes... ik moet dringend lichtjes kopen! 

Have a nice weekend!

No comments :

Post a Comment

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...