November 30, 2013

OUT AND ABOUT: BLACK FRIDAY WINE TASTING

At a certain point it started raining and this giant rainbow appeared which made everyone run outside with to take pictures

My first Thanksgiving has come and gone and I really enjoyed it. It's a bit like having an early Christmas but without the presents. You spend a day with family drinking wine, catching up, watching others make puzzles (not me cause I suck at them) and indulging in delicious food. I must say I was really impressed with all the delicious home cooked dishes. Not that I didn't expect it, I just REALLY liked the food. Mashed potatoes, sweet potatoes, Brussels sprouts, three different types of cranberry relish and of course a well prepared turkey. And afterwards the incredible dessert buffet with pumpkin pie, pecan pie, strawberry-rhubarb pie and apple-cranberry crisp. A food coma was inevitable.

Mijn eerste Thanksgiving zit er alweer op en het was een belevenis. Het is eigenlijk een beetje Kerst vieren in november, maar dan zonder de pakjes. Het is een dagje met familie doorbrengen, wijn drinken, puzzelen op de salontafel (ik dus niet want ben er heel slecht in) en vooral genieten van een heerlijke en overweldigende maaltijd. Ik was onder de indruk van alle zelfbereide recepten, niet dat ik het niet verwacht had, maar het was ECHT lekker. Aardappelpuree, 'sweet potatoes', spruitjes, drie verschillende soorten sauzen met veenbessen en uiteraard een kalkoen om u tegen te zeggen. Achteraf een dessertenbuffet met pompoentaart, pecantaart, aardbei-rabarbertaart en een appel-veenbes 'crisp'. Een siĆ«sta'ke komt dan wel van pas.  

The Leonesse winery in Temecula


Needless to say I passed out on the drive home and did some napping already. I would have loved to go look at all the people queuing for the Black Friday deals that for some reason are starting on Thursday. It just seems incredible to me that people want to stand in line for hours for something like that... I do not have the same level of endurance I guess. I'd probably be the first to quit. We did end up going to Nordstrom Rack (of course) and spend the other half of the day at a great winery in Temecula. 

Het is dan ook niet abnormaal dat ik op de terugrit zo goed als uitgeteld was. Jammer, want ik had stiekem wel graag naar alles mensen gaan kijken die toen al stonden aan te schuiven voor de Black Friday deals die om de een of andere reden op donderdag al begonnen. Het is ongelooflijk hoe sommige mensen zo lang kunnen aanschuiven voor iets... Ik denk niet dat ik hetzelfde uithoudingsvermogen zou hebben. We zijn wel naar Nordstrom Rack geweest (uiteraard) en hebben de rest van de dag doorgebracht in een wijngaard in Temecula. 



The sun was setting by the time I took pictures but it's really an amazing view from the terrace. It was the perfect setting for some pondering and I do realize I have a lot to be thankful for. A amazing family at home and a great new family over here, the magnificence of nature and the opportunity to enjoy that all. Also, I think I actually learned a thing or two about wine. Usually I just go with what Nick says trying to avoid sounding stupid, but I've found the solution: taste more wine and remember the names of the ones you like and you'll actually get there eventually. Yay!

De zon was al aan het zakken wanneer ik eraan dacht foto's te trekken, maar het uitzicht vanaf het terras was nog altijd adembenemend. Het was de ideale locatie om wat over het leven na te denken en ik realiseer me dat ik voor heel wat dankbaar mag zijn. Een geweldige familie thuis en een leuke nieuwe familie hier, de overweldigende natuur en de kans om van dat alles te mogen genieten. Ook denk ik dat ik eindelijk wat heb bijgeleerd over wijn. Meestal laat ik het woord aan Nick om niet dom over te komen, maar ik heb de oplossing gevonden: meer wijn proeven en de namen proberen onthouden van de soorten die je lekker vindt en je komt er uiteindelijk wel. Hoera!

Leoness Cellars

38311 DePortola Rd.
Temecula, CA 92592

Opening hours tasting room
Daily 11am-5pm

Opening hours restaurant
Friday & Saturday 11.30am-8pm
Sunday 11.30am-5.30pm

How was your Thanksgiving?

No comments :

Post a Comment

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...