February 23, 2014

CITIES & TRIPS: DISNEYLAND

THE CASTLE
I'm almost embarrassed to admit it - and it was to be expected, since nothing can be perfect - but I was actually a bit disappointed by Disneyland. In my head I'm still trying to work out the classic 'it's not you, it's me' situation, because I really do wanted to love it. But I'm afraid it is you, Disneyland. I'm sure it's completely different for children, but to me it just was too crowded, too expensive and too long of a wait for the rides. 

Ik durf het bijna niet zeggen - en eigenlijk was het te verwachten, niets is uiteindelijk perfect - maar Disneyland viel eigenlijk een beetje tegen. In mijn hoofd speelt nog altijd het alombekende 'het ligt niet aan jou, het ligt aan mij'-scenario, want ik heb echt geprobeerd het een kans te geven. Maar Disneyland, ik ben bang dat het aan jou ligt. Ik ben er zeker van dat het voor kinderen helemaal anders is, maar voor mij was het gewoon te druk, te duur en te lang wachten. 

ME BEFORE THE MADNESS BEGAN
THE MASSES
Of course that doesn't mean I didn't enjoy it at all (I'm not a complete grouch). I have to admit the park has something special which makes it stand out from your average theme park and the rides are so well thought out; to see all the details and realise how much work it must have taken is just incredible. We arrived around 9.30 at Disneyland and even though there were a lot of people already, it wasn't too bad yet. We crossed off Indiana Jones, Pirates of the Caribbean and the Haunted Mansion before the masses arrived. And from then on my mood plummeted... waiting times ski-rocketed from 15-20 minutes to a sudden 80 minutes or more (don't worry they do let you know before you decide to start queueing) - call me crazy - but that's not my definition of 'fun'.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er niet van genoten heb (zo'n zuurpruim ben ik nu ook weer niet). Het is net dat beetje leuker en indrukwekkender (en ja, magischer) dan een gewoon pretpark en de attracties zijn zo mooi afgewerkt dat het alleen daarom al de moeite is om er een dag in rond te lopen. We kwamen vorige week zaterdag rond half 10 toe in het park en hoewel er al net wat volk was, viel het eigenlijk nog goed mee. Indiana Jones, Pirates of the Caribbean en de Haunted Mansion konden we (gelukkig) doorstrepen voor de grote massa toekwam. Maar vanaf dan ging het bergaf met mijn humeur... wachttijden die de hoogte in schoten van 15 tot 20 minuten naar een dikke 80 minuten of zelfs meer (geen zorgen, ze zijn wel zo vriendelijk dit aan het begin van de rij te laten weten voor je besluit aan te schuiven) - call me crazy - maar dat valt voor mij niet onder 'ontspanning'. 

A BEAUTIFUL CAROUSEL
TOONTOWN - WHERE MICKEY LIVES
To try and avoid the busiest parts of the day (an attempt in which we failed miserably) we decided to go for all the 'boring' rides in the afternoon (that's how we ended up on a boat). Eventually we also realised that last weekend was of course President's Day and many people had a day off on Monday, but something tells me it wouldn't have made much of a difference if we'd come another time.

In een poging de stormloop zoveel mogelijk te ontwijken (waarin we uiteindelijk jammerlijk faalden) hebben we in de namiddag dus de 'saaiere' attracties gedaan. Achteraf beseften we dat het vorig weekend natuurlijk President's Day en dus een lang weekend voor veel mensen, maar iets zegt me dat het op andere dagen niet veel beter is. 


THE MATTERHORN - THE ONLY SNOW I'LL SEE THIS YEAR
THE GOLDEN HORSESHOE
Conclusion? I'm really glad I finally got to see it but next time I'm going to try and stay realistic when it comes to my expectations. I had forgotten how tiring theme parks are and I have the feeling that Disneyland in general is just on a whole different level. So be prepared for that when you go there and obviously if you can, try to go on a weekday! I still can't imagine how some people manage to spend a full day in the crowds with small children... 

Conclusie? Ik ben blij dat ik het (eindelijk) eens gezien heb, maar volgende keer vertrek ik met realistische verwachtingen. Ik was ten eerste vergeten hoe vermoeiend pretparken over het algemeen al zijn en ten tweede is Disneyland gewoon een categorie apart. Met andere woorden: bereid je dus mentaal voor en probeer tijdens de week te gaan! Maar zelfs dan kan ik me moeilijk voorstellen hoe sommige mensen met jonge kinderen zo'n drukte overleven. Ik krijg er plaatsvervangende stress van...

Have you ever been to Disneyland? What did you think?

6 comments :

  1. I have been to Disneyland in Hong Kong and it was quite enjoyable! I am a HUGE Disney fan, so I was pretty impressed!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, I didn't even know there was one in Hong Kong! That must have been a great experience :) I was impressed, but I guess I would like to have a lot LESS people there haha

      Delete
  2. Ik ben ooit naar die van Parijs geweest, en al was ik al 13 jaar ik was toch betoverd. Zeker omdat ik mijn grote idool Baloe de Beer heb kunnen ontmoeten! Qua drukte viel dat best mee, eigenlijk. Ik denk dat wij toen een soort speedypass hadden.
    Of misschien hadden de Fransozen geen verlengd weekend ;)
    Of de Amerikaanse pretparkaanpak slaat niet zo aan bij Europeanen waardoor de Parijse versie niet zo drukbezocht is. Euro Disney/Disneyland Parijs zit zelfs al sinds de opening in slechte papieren. Wat wel gek was, was dat er in de restaurantjes geen alcohol geserveerd werd (geen wijntje of biertje of niets). De utopie die Ome Walt probeerde te creëren valt niet bij iedereen in de smaak. Heb je al gehoord van Walt Disneys dorp 'Celebration'? Ligt ergens in California. Daar is een superinteressante documentaire over te vinden trouwens! Zeker eens bekijken om te zien hoe Disneys poging tot 'ideale leefgemeenschap van de toekomst' zwaar kan falen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat dorp ga ik eens checken! Merci voor de tip ;)

      Delete
  3. Disney Land is one of those places that I've always wanted to go to but I'm sure if I was ever actually there, I would find the crowds and the prices too much to deal with ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exactly my problem! It's all good in theory :)

      Delete

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...