February 9, 2014

FIRST WORLD PROBLEMS: ON TURNING 24

Thirty is the new twenty anyway, right?

You know that feeling?
12
The only thing I associate with 24 is that it's pretty close to 25 and that sounds incredibly mature. So how am I still feeling this young and naive? I still buy things without thinking and if I hadn't met Nick I would still be picking my cell phones based on their colour (who understands those things anyway? And champagne colour does sound cool right?). Admittedly, the iPhone brought some uniformity to that. I still want to eat carelessly unhealthy sometimes (chocolate for breakfast is my cultural heritage) and the fact that I still don't look my age apparently makes it all possible (yihaa!).

Het enige waar ik bij 24 aan denk, is dat het heel dicht bij 25 ligt en dat klinkt verschrikkelijk volwassen. Hoe komt het dan dat ik me nog altijd even jong en na├»ef voel? Ik koop nog steeds dingen zonder nadenken en als Nick er niet was geweest koos ik nog altijd mijn gsm op kleur in plaats van kunnen (wie snapt er ook wat van? En champagne-kleur klinkt gewoon zalig, niet?)). Alhoewel de iPhones daar natuurlijk enige uniformiteit in gebracht hebben. Ik durf nog altijd onverantwoordelijk ongezond eten (chocolade als ontbijt is cultureel erfgoed) en het feit dat ik er blijkbaar nog altijd geen 24 uitzie, maakt dat allemaal mogelijk (joepi!).

So to celebrate me turning a year older and still feeling the same I dragged Nick to the local cinema yesterday to watch Vampire Academy. Confession: I love vampire books and the more ridiculous it sounds to some the more I love it. It all started a long time ago with some great dutch children's writers (like Paul Van Loon and Bies Van Ede) and it has never stopped. Mix that in with the famous High School recipe and you have my favourite saturday night movie. For those still unconvinced, this movie was made by the Waters brothers: directed by Mark Waters (Mean Girls) and the book was adapted by Daniel Waters (Heathers). Two icons from the genre! 

Dus om deze eeuwige jeugdigheid en het feit dat ik me helemaal hetzelfde voel te onderstrepen zeulde ik Nick gisteren mee naar de plaatselijke cinema voor Vampire Academy. Kleine bekentenis: ik houd van vampierenboeken en hoe belachelijker het voor iedereen klinkt, hoe beter ik het vind. Het is ooit begonnen met schrijvers zoals Paul Van Loon en Bies Van Ede en is nooit meer gestopt. Mix dat met het beruchte High School-recept en je haalt mijn favoriete zaterdagavondfilm uit de blender. En voor wie dan nog niet overtuigd is, werd deze film door de Watersbroers gemaakt: geregisseerd door Mark Waters (Mean Girls) en het script werd geschreven door Daniel Waters (Heathers). Twee iconen uit het genre dus!




The trailer doesn't really do the movie justice and I actually liked the movie better than the books too. I don't say something like that lightly, believe me, but I just didn't always agree with the writing style of the author. Anyway, for everyone with an open mind, a healthy sense of sarcasm and a hidden love of all things vampire and high school is this one hell of a recommendation. In the mean time it has been officially proven: you're as young as you feel and I'm definitely still a teenager deep down! 

De film is beter dan de trailer doet vermoeden en ik vind 'm eigenlijk ook ietsje beter dan de boeken. Zoiets zeg ik niet gauw, geloof me, maar qua schrijfstijl vond ik het boek niet echt indrukwekkend. In elk geval voor iedereen met een open mind, een gezond gevoel voor sarcasme en een verborgen voorliefde voor vampire high school movies is dit een aanrader. Of voor iedereen die een statement wil maken natuurlijk. En en passant is het hiermee bewezen: je bent zo jong als je je voelt en ik ben duidelijk stiekem nog een tiener! 

Do you feel your age? And what are some of your 'teenage' indulgences? 

2 comments :

  1. I turn 24 in May and I feel like I am 16. I remember at 16, I always thought 23/24 would be the years I would have it all together. Now I'm thinking it will be more 35ish haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha same here... I feel like I'm still deciding on everything. 35 sounds like a better deadline to me ;)

      Delete

Thanks for leaving a message!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...